eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
  • Data: 2006-09-11 21:19:17
    Temat: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pamela napisał(a):
    > jechalem poboczem, widziałem....przód ciężarówki na swojej drodze,
    > ale w miare jak się do niej zbliżałem to ona wjechała na ulicę na
    > tyle szybko że nie musiałem przed nią hamować

    Skoro nie widziałeś, co się dzieje na odcinku za skrzyżowaniem,
    powinieneś zwolnić. Z drugiej strony nie widziałem ciężarówek, które od
    razu po wyjściu z zakrętu mają prędkość większą niż 30 km/h. Szczerze -
    coś mi sie nie zgadza w Twoim tłumaczeniu, a znam świat zarówno z
    perspektywy kierownicy samochodu, jak i siodełka roweru ;-)

    > heh...liczyłem na jakieś konkretne paragrafy itd;)

    Chociażby te:

    Art. 19 ust. 1 PoRD Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z
    prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem
    warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu,
    stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków
    atmosferycznych i natężenia ruchu.

    Art. 25 ust.1 PoRD Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    M.