    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Date: Fri, 05 Feb 2010 16:13:58 +0100

    Użytkownik pmlb napisał:

    > To ja ci napisze do kazdej sytuacji odwrotnie.

    rzeczywiście stwierdza?, bo nie powinna stwierdzać zgodnie za zapisem o
    pełnym zaufaniu do rpzestrzegania przepisów, problem jest tylko z
    udowodnieniem tego właczonego kierunkowskazu (bo nie słyszałem żeby ktoś
    po takiej kolizji przyznał się że jednak włączył kierunkowskaz ale nie
    skręcił bo mu się nie chciała)

    > Ba... nie upewnil sie, ze moze wjechac na rondo...

    Upewnił się jak najbardziej, widział samochód który zgodnie z prawem
    sygnalizował manewr zjechania z ronda, więc nie był na torze kolizyjnym
    z wjeżdzającym

    > To nastepnym razem ktosc tobie wjedzie przed nos i powie - jechalas za
    > szybko!
    > Inaczej mowiac jadacy prosto bedzie musial usepowac pierszenstwa
    > skrecajacemu.

    Tu się w zupełności zgodzę, skręcający źle ocenił prędkośc i nie ustąpił
    pierwszeństwa

    tu się z tobą zgadzam

    tu się z tobą nie zgadzam

    gdyż MOIM zdaniem w obydwu przypadkach ten

    Jak nie umiesz poprawnie ocenić prędkości nadjeżdzającego samochodu, to
    nie powiinaś samochodem jeździć, bo to podstawowa umiejętnośc niezbędna
    do sprawnego poruszania sie po drodze i nie paraliżowania ruchu.

    > Nie, nie sparalizujesz. Jak juz napisalem, to ze ktos lamie przepis lub
    > robi dzine rzaczy jak wlacza kierunkowskaz a nie skreca czy jedzie za
    > szybko nie zdejmuje z ciebie obowiazku stosowania sie do przepisow.
    > To ty wjezdzajac na rondop masz OBOWIAZEK upewnic sie, ze nie spooduje
    > to kolizji. To, ze ktos wlaczyl kierunek nie jest upewnieniem sie a
    > jedynie domyslem, ze zjedzie...
    Powtarzam ponownie, zgodnie z prawem to nie jest żadnym domysłem a
    wynikająca z prawa informacją o kierunku ruchu pojazdu.

    > Na drodze sie nie przypusza a przewiduje i stosuje do przepisow:) (po
    > raz kolejny) to, ze ktos sie nie stosuje nadal nie znosi twojego
    > obowiazku do stosowania sie do przepisow.
    Właśnie stosuje, więc zgodnie z nim przypuszcza że inni użytkownicy też
    się do niego stosują.

    > Inaczej, ja skrecajac w lewo zrobie to 5 metrow przed toba i bede miec
    > pretensje, ze jechalas za szybko, lub wjade ci na rondo bo uznam, ze
    > wlaczylas kierunke za wczesnie i chcialas zjechac tamtym zjazdem...

    Jeśli potrafiłbyś udowodnić tą nieprawidłową jazdę innego użytkownika to
    miałbyś szansę wygrać, a co najmniej uzyskać współwinę tamtego

    > No a np. najslynniejsza sprawa: przywalenie w dupe:)) tu tez na 99.9%
    > winny jest ten co przywali:)
    > I jest to logiczne:)

    To jest logiczne, ale nie z powodu prawa a trudności udowodnienia że ten
    z przodu zahamował gwałtownie i bez powodu, mając właśnie na celu
    doprowadzenie do wypadku.