    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Date: Thu, 4 Feb 2010 00:32:27 -0000

    > Przypadkowo widziałem ten fragment. Mnie zdziwiło dlaczego policjanci z
    > nim dyskutowali? Debil przyznaje się, że jest mu słabo, twierdzi, że zaraz
    > straci przytomność, bo nie ma tej swojej insuliny i zapieprza 160km/h. Bez
    > żadnej dyskusji czy mandatu, powinni na miejscu zatrzymać prawo jazdy i
    > skierować sprawę do sądu, albo chociaż przesłać do wydziału komunikacji
    > informację, że stan zdrowia w ich ocenie nie pozwala na prowadzenie
    > pojazdów mechanicznych i kierwoca powinien przejść dodatkowe, szczegółowe
    > badania lekarskie.

    Nie jest tak do konca jak piszesz. Sprawdz prosze ile osob ma prawo jazdy i
    jest cukrzykiem...
    A z cukrzykiem jest roznie, ale pamietaj cukrzyk nie traci przytomnosci!
    Brak insuliny to nie jest jak god narkotykowy czy otepoienie pijackie.
    Ckrzyk ma caly czas zdrowa swiadomosc co sie dzieje.
    Glupi glnia, ktory najwyrazniej nie byl przeszkolony do takich sytuacji,
    swoim postepowaniem doprowadzil do nerwicy u cukrzyka co w sytuacji niskiego
    cukru jest nie trudne. Widac na filmie, a raczej slychac jak gosc stara sie
    uniknac "wybuchu" zdenerwowania! Albo jest nizlym aktorem albo faktycznie
    cukrzykiem.
    W tym wypadku, po udzieleniu pierwszej informacji i sprawdzeniu papierow,
    policja powinna go odeskorotwac do apteki, mowil jaka i co w niej bedzie, po
    wstrzyknieciu insuliny policja powinna kontynuowac swoej procedury. Tak jest
    w UK, tak jest tez w USA. Podejrzewam, ze podbnie w Nimczech czy we Francji.
    Naturalnie nic go nie tlumaczy, ze jechal 160 czy iles tam, jednak nie
    zawsze wszystko jest czarno-biale.
    A co do kierowcow cukrzykow, jest ich mnostwo i to zawodowych, bo cukrzyca
    nie powoduje niezdolnosci do prowadzenia samochodu. Cukrzyk z brakiem cukru
    i w stanie zdenerwowania sie nie nadaje, bo wowczas faktycznie wzrok sie
    pogarsza a i stan psychiczny paskudny.
    A w tym przypadku, raz jeszcze napisze. Przekroczyl szybkosc, narazil innych
    za co piwnien dostac kare, ale policja nie powinna zachowywac sie tak jesk
    sie zachowala, to bylo malo profesjonalne, dodatkowo dwa zdarzenia na tym
    filmie:
    - proba zastraszenia wyciagiem, ze byl karany... to dziala na cukrzyjka w
    takim stanie jak czerwona plachta na byka, nie wiem na co liczyl glina, na
    to, ze bedzie miec okazje do postrzelania sobie?
    i sprawa druga:
    - w ktoryms momenciedrgi kraweznik podchodzi do samochodu i jak by do
    swojego otwiera soboe dzwi do psazera... mimo, ze tam siedzilaa jakas
    osoba.... Czy o w Posce jest dozwolone? zy byle kraweznik moze sobie
    otwierac dzwi jak chce bez pytania?