eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek na A7Re: Wypadek na A7
  • Data: 2024-10-28 10:58:05
    Temat: Re: Wypadek na A7
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 28 Oct 2024 08:56:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > Specjalista z okolic Wyborczej atakuje.
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,314
    19446,karambol-na-s7-ekspert-przeanalizowal-wypadek-
    to-bylo-jak.html
    > "Komentarz specjalisty: - Energia kinetyczna zestawu o ciężarze 33,6
    > tony, który jechał z prędkością 89 km na godz., wynosi 10 267 963
    > niutonometry - przekazał Wojciech Pasieczny. Dla porównania przekazał

    dżul ... w zasadzie niutonometr, ale należy pisać dżul :-)

    > również, że "nabój wystrzelony z polskiego pistoletu Wist ma energię
    > wylotową 517 niutonometrów". Dodał także, że "jeżeli kierowca tira nie
    > hamował i jechał z prędkością 89 km na godz., a te samochody poruszały
    > się z prędkością rzędu 5 km na godz., to w chwili uderzenia na pierwszy
    > samochód mazdę 6 działały przeciążenia 300 g". Co istotne, "człowiek nie
    > odnosi szwanku przy przeciążeniach rzędu 5 g". - Maksymalne

    IMO - na krótko to i 10g zniesie, a raczej znacznie więcej, bo w
    wypadkach 10 to mało.

    Kubica jak przydzwonił w barierę ... kamera troche kłamie ...

    > przeciążenie, jakie oddziaływało na tę mazdę 6, po tym jak ona uderzyła
    > w auto z przodu i była gnieciona, to 640 g. To było jak potężna bomba -
    > dodał specjalista."
    >
    > Wgniótł ich aż na 5cm?

    Nie wiem co on tam wyliczył, ale nalezy sie spodziewać, ze po
    wjechaniu w pierwszy samochod, ten sie blyskawicznie rozpędzi do tych
    ~89km/h. Ale przy tym jego bagażnik i przód cięzarówki robią za strefę
    zgniotu i zmniejszają przyspieszenia.

    Dalej pierwszy samochód uderza w drugi, zakładająć, że to też
    osobówka, to przyspieszenia mniejsze. To może różnie wyglądać,
    ale jak piszą, że nie hamował, tylko zwalniał na kolejnych
    samochodach, to należy domniemywać, ze zmiany prędkośći już powolne.

    Najgorzej między dwie cięzarówki trafić, wtedy przyspieszenia mało
    istotne, ważniejsze ile z osobówki zostanie.

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1