eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek na A7Re: Wypadek na A7
  • Data: 2024-10-28 23:33:17
    Temat: Re: Wypadek na A7
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2024-10-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 28 Oct 2024 08:56:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> Specjalista z okolic Wyborczej atakuje.
    >> https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,314
    19446,karambol-na-s7-ekspert-przeanalizowal-wypadek-
    to-bylo-jak.html
    >> "Komentarz specjalisty: - Energia kinetyczna zestawu o ciężarze 33,6
    >> tony, który jechał z prędkością 89 km na godz., wynosi 10 267 963
    >> niutonometry - przekazał Wojciech Pasieczny. Dla porównania przekazał
    >
    > dżul ... w zasadzie niutonometr, ale należy pisać dżul :-)
    >
    >> również, że "nabój wystrzelony z polskiego pistoletu Wist ma energię
    >> wylotową 517 niutonometrów". Dodał także, że "jeżeli kierowca tira nie
    >> hamował i jechał z prędkością 89 km na godz., a te samochody poruszały
    >> się z prędkością rzędu 5 km na godz., to w chwili uderzenia na pierwszy
    >> samochód mazdę 6 działały przeciążenia 300 g". Co istotne, "człowiek nie
    >> odnosi szwanku przy przeciążeniach rzędu 5 g". - Maksymalne
    >
    > IMO - na krótko to i 10g zniesie, a raczej znacznie więcej, bo w
    > wypadkach 10 to mało.
    >
    > Kubica jak przydzwonił w barierę ... kamera troche kłamie ...
    >
    >> przeciążenie, jakie oddziaływało na tę mazdę 6, po tym jak ona uderzyła
    >> w auto z przodu i była gnieciona, to 640 g. To było jak potężna bomba -
    >> dodał specjalista."
    >>
    >> Wgniótł ich aż na 5cm?
    >
    > Nie wiem co on tam wyliczył, ale nalezy sie spodziewać, ze po
    > wjechaniu w pierwszy samochod, ten sie blyskawicznie rozpędzi do tych
    > ~89km/h. Ale przy tym jego bagażnik i przód cięzarówki robią za strefę
    > zgniotu i zmniejszają przyspieszenia.

    Mnie to najbardziej to 650g fascynuje. Ciężarówka wjeżdża w pierwszy
    samochód. Powiedzmy, że nie wytraca na nim prędkości. Dochodzi do punktu
    gdzie go kompresuje i dalej już rozpędza. To w najbardziej
    pesymistycznym scenariuszu, bo najpewniej rozpędzać zacznie już
    wcześniej. No i wtedy mamy te 5cm żeby od zera wyhamować lub rozpędzić
    do 90km/h (co znowu jest wartością zawyżoną). Fotele się nie nie ugną na
    więcej? Ciało ma też swoją elastyczność. Jakoś nie widzę tych 650g w
    najbardziej pesymistycznym scenariuszu. No i samo 650g to chyba nie
    wystarczy. Musi być wystarczające przemieszczenie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1