eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek na A7Re: Wypadek na A7
  • Data: 2024-10-30 12:08:03
    Temat: Re: Wypadek na A7
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 28 Oct 2024 22:33:17 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2024-10-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Mon, 28 Oct 2024 08:56:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> Specjalista z okolic Wyborczej atakuje.
    >>> https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,314
    19446,karambol-na-s7-ekspert-przeanalizowal-wypadek-
    to-bylo-jak.html

    >>> również, że "nabój wystrzelony z polskiego pistoletu Wist ma energię
    >>> wylotową 517 niutonometrów". Dodał także, że "jeżeli kierowca tira nie
    >>> hamował i jechał z prędkością 89 km na godz., a te samochody poruszały
    >>> się z prędkością rzędu 5 km na godz., to w chwili uderzenia na pierwszy
    >>> samochód mazdę 6 działały przeciążenia 300 g". Co istotne, "człowiek nie
    >>> odnosi szwanku przy przeciążeniach rzędu 5 g". - Maksymalne
    >>
    >> IMO - na krótko to i 10g zniesie, a raczej znacznie więcej, bo w
    >> wypadkach 10 to mało.
    >>
    >> Kubica jak przydzwonił w barierę ... kamera troche kłamie ...
    >>
    >>> przeciążenie, jakie oddziaływało na tę mazdę 6, po tym jak ona uderzyła
    >>> w auto z przodu i była gnieciona, to 640 g. To było jak potężna bomba -
    >>> dodał specjalista."
    >>>
    >>> Wgniótł ich aż na 5cm?
    >>
    >> Nie wiem co on tam wyliczył, ale nalezy sie spodziewać, ze po
    >> wjechaniu w pierwszy samochod, ten sie blyskawicznie rozpędzi do tych
    >> ~89km/h. Ale przy tym jego bagażnik i przód cięzarówki robią za strefę
    >> zgniotu i zmniejszają przyspieszenia.
    >
    > Mnie to najbardziej to 650g fascynuje. Ciężarówka wjeżdża w pierwszy
    > samochód. Powiedzmy, że nie wytraca na nim prędkości. Dochodzi do punktu
    > gdzie go kompresuje i dalej już rozpędza. To w najbardziej
    > pesymistycznym scenariuszu, bo najpewniej rozpędzać zacznie już
    > wcześniej. No i wtedy mamy te 5cm żeby od zera wyhamować lub rozpędzić

    Wczesniej.

    > do 90km/h (co znowu jest wartością zawyżoną).

    aby auto rozpedzic od 0 do 90km/h (25m/s) na dystancie 5 cm,
    to mi wychodzi 625g.

    Ale to nie bedzie 5cm, tylko z 50, albo i więcej.
    Bagaznik osobówki nie jest taki mocny, cieżarowki mam wrazenie, ze
    ostatnio plastikowe.

    > Fotele się nie nie ugną na więcej?

    Ugną się wiecej, a potem połamią.
    Co tez nie jest zdrowe, bo potem przywali głową w tylne oparcie.


    > Ciało ma też swoją elastyczność. Jakoś nie widzę tych 650g w
    > najbardziej pesymistycznym scenariuszu. No i samo 650g to chyba nie

    Na człowieku może i nie ... a to i tak nierealne założenia..


    > wystarczy. Musi być wystarczające przemieszczenie.

    Musi, ale przemieszczenia nie zabrakło.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.10.24 12:28 J.F
  • 30.10.24 14:35 Kviat
  • 30.10.24 17:22 Shrek
  • 31.10.24 22:18 PD

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1