eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajem mieszkania - prawo i praktyka - sporo konkretnych pytan [dlugie] › Re: Wynajem mieszkania - prawo i praktyka - sporo konkretnych pytan [dlugie]
    From: "Piotr" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania - prawo i praktyka - sporo konkretnych pytan [dlugie]
    Date: Fri, 24 Oct 2008 01:09:39 +0200
    Sender: p...@c...chello.pl

    > Zależy czy bardzo pragniesz gwarancji, że bedziesz miec to mieszkanie
    > przez
    > dany okres.

    Nie pragne ;), wystarczy mi miesieczne wypowiedzenie. Jaka umowa jest wiec
    wtedy korzystniejsza ?

    > nie trzeba określać, może odbierać.

    Jestes pewien? Jak pojde ze swoim dowodem to nie bede mial adresu
    zameldowania zgodnego z adresem przesylki i pewnie zacznie sie klopoty.
    Znajomi moich rodzicow, malzenstwo, mieli przez pewien czas tak, ze zona
    byla zameldowana w miejscu A a maz w miejscu B, przy czym oboje
    zamieszkiwali troche tu, troche tam. Regularnie na poczcie byly problemy, by
    odebrac list nie zgodny ze swoim miejscem zameldowania.

    > A jak długo się mieszka...? Co pół roku chcesz wymieniać...? Nigdy się nie
    > spotkałem z wymianą zamków, chyba, że to był najem na dziesiątki lat.
    > Zgodnie z prawem właściciel nie powinien bez zgody wchodzić i tak.

    Jak dlugo to juz zalezy od tego jak beda ukladaly sie relacje z
    wlascicielami. Jesli ok, to wstepnie od roku do dwoch, choc oczywiscie
    trudno cos bezwzglednie zakladac. A dwa, ze nie wiadomo, kto wczesniej mial
    ten komplet kluczy przed toba (jacy lokatorzy), wiec i tak przydalaby sie
    wymiana zamkow.

    > Różnie. Uważaj jednak, bo jak weźmiesz np. tv na 12 mc, a się wyprowadzisz
    > to wobec operatora dalej masz tą umową, a nie zawsze da się wypowiedzieć.
    > Podobnie jak się wyprowadzasz juz całkiem, a miałes umowy na rozne media
    > to lepiej to samemu pozamykac, bo potem dalej to Ty jesteś stroną tej
    > umowy, nie ważne kto tam mieszkać będzie.

    Dlatego wolalbym, aby umowe wzial wlasciciel na siebie (choc pewnie
    wlasciciel wolalby nie ;)), ale jestem ciekaw, co jest czestsze.

    > Jaka? O co Ci chodzi?

    Np. wlasciciel wypowiada umowe najmu listem poleconym.

    > nie odpowiadają czy oferty dalej są aktualne, były takie przekręty biur,
    > które prezentowały oferty nigdy nieistniejące.

    Slowem biur lepiej unikac...

    > Kodeks cywilny - najem, najem lokalu. Nie jest tego dużo. Warto skupić się
    > na dopilnowaniu szczegółow np. spis liczników, pokwitowania wpłat,
    > doprecyzować kto płaci za media, wode jeśli są jakoś ryczałtowo
    > rozliczane.

    Czy sa jeszcze jakies dodatkowe ustawy? Cos mi sie obilo o uszy, ze chyba
    cos jeszcze jest.