  • Data: 2009-06-04 09:40:42
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Na miejscu najemcy zmieniłbym zamki.

    O ile umowa najmu dopuszczałaby taką możliwość.
    Poza tym nawet przy zmianie zamków można wejść do mieszkania niekoniecznie
    włamując się.

    > Poczytaj archiwum grupy. Zresztą po co ludzie meczyli by się z eksmisją
    > przez komornika, do lokalu zastępczego, gdyby można było po prostu wejść i
    > wynieść?

    Męczą się, jeśli trafią na "wyedukowanego" najemcę. Bo istotnie prawo jest w
    tej kwestii po stokroć idiotyczne (na szczęście są przebłyski zmian
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nareszcie-latwiej-mo
    zna-bedzie-eksmitowac-niechcianego-lokatora-1955403.
    html).
    Ale nie wszyscy byli najemcy to ludzie znający swoje prawa, więc
    często-gęsto wystarczy po prostu użyć odpowiedniego sposobu, żeby się ich
    pozbyć.

    > Ale ochronie nie podlega najem, tylko posiadanie. Skoro mieszka, to lokal
    > posiada.

    No więc właściciel też może tam mieszkać (jeśli się wcześniej nie
    wymeldował*) i przysługiwać będą mu takie same prawa.

    * mam nadzieję, że "najemcy" nie przysługuje prawo wymeldowania właściciela
    lokalu z tegoż lokalu ;-)

    Co do reszty EOT, bo przejrzałam trochę stron na ten temat i faktycznie -
    nóż się w kieszeni otwiera, jak kretyńskie mamy przepisy w tej kwestii. Aż
    dziw, że to nadal funkcjonuje.

    E.