    From: "BHg" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszone nieodpłatne przekazanie działki drogowej
    Date: Sun, 15 Nov 2009 19:40:26 +0000 (UTC)

    Skoro EOT to EOT;) Wielkiej straty nie odczuwam, bo choć dyskusja na ten
    temat mogłaby być ciekawa, to jednak zależy mi raczej na obiektywnej opinii
    prawnika lub rzeczoznawcy majątkowego którym ty raczej nie jesteś, bez
    urazy:)
    Chodzi mi o to, jak należy interpretować zapis mówiący o wykupie działek
    drogowych po cenach rynkowych. Wiem już teraz, ze gminy zachowują się w
    takich sytuacjach różnie. Parę lat temu sprzedawałam działke w innej gminie,
    tam była taka sytuacja, że po wytyczeniu drogi reszta działki była zbyt
    wąska więc gmina zgodziła się ją ode mnie odkupić. Za całość zapłacili
    normalną rynkową cenę jak dla gruntu budowlanego, tzn targowali się bardzo i
    ostatecznie dali mi trochę mniej niż dostałabym na wolnym rynku, ale ani
    przez moment nie było mowy o takim kuriozum jak specjalna "rynkowa" cena
    tylko dla działek budowalnych, wielokrotnie niższa od ceny dla działek
    sąsiednich! Z tego co wiem, przy wykupie działek pod np autostrady też
    sporządza się normalne operaty szacunkowe w których wycenia sie wartość
    gruntu tak jakby drogi jeszcze nie było. Dlatego nie wiem jak odnieśc się do
    pomysłu moich gminnych urzędników, czy oni mają prawo tak postapić czy tylko
    próbują mnie "zmiękczyć" przed rozpoczęciem właściwych negocjacji?