  • Data: 2009-11-15 17:47:39
    Temat: Re: Wymuszone nieodpłatne przekazanie działki drogowej
    Od: RadoslawF <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2009-11-15 18:04, Użytkownik BHg napisał:

    > Choćby dlatego, że trudno sobie wyobrazic "rynkowość" wyceny ograniczonej do
    > działek drogowych. Rynkowość ceny kształtuje się wtedy gdy mamy do czynienia
    > z wolną grą sił rynkowych. A jakąż wolną grę mamy gdy sprzedaż jest
    > przymusowa zaś nabywca tylko jeden? Nie istnieje coś takiego jak rynkowa
    > cena działek drogowych, rynkowa może być tylko cena działki identycznej jak

    Ściemniasz.

    > drogowa, np sąsiedniej. A skoro ustawodawca nakazuje kupowac te działki po
    > cenach rynkowych, to jak inaczej niż w oparciu o wartość działek sąsiednich
    > można przeprowadzić uczciwą wycenę?

    Mam działkę, długą, wąską o ze świetną lokalizacją koło uczęszczanej
    drogi. Podzielić ją można tylko w sposób że jedna działka dalej
    leży koło drogi druga w głębi. I pomimo wysokiej ceny rynkowej tej
    pierwszej cena drugiej jest sporo mniejsza.
    Ale taki specjalista jak ty zapłaci mi za nią cenę rynkową
    tej pierwszej, wszak leży obok. :-)
    Z mojej strony EOT.