  • Data: 2009-11-17 08:07:50
    Temat: Re: Wymuszone nieodpłatne przekazanie działki drogowej
    Od: "BHg" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zygmunt <...@o...eu> napisał(a):

    > Ja myślę, że i tak skończy się na wycenie rzeczoznawcy a rzeczoznawca robi
    > wycenę
    > na podstawie analizy cen tranzakcyjnych w ostatnim okresie w okolicy
    > uwzględniając
    > zalety i wady.
    >
    > Warto abyś na piśmie prowadziła tą debatę bo słów nikt nie pamięta.......

    Tak, oczywiście. W międzyczasie poczytałam sobie trochę jak te sprawy
    wyglądają w przepisach i wiem już że czeka mnie prawdopodobnie dłuższa
    batalia. Gmina na pewno zleci wycenę rzeczoznawcy a on bedzie miał do wyboru
    dwie metody wyceny, które przepisy określają tak:

    "4. W przypadku, gdy na realizacje inwestycji drogowej została wywłaszczona
    lub przejeta z mocy prawa nieruchomosc, która w dacie wydania decyzji była
    przeznaczona pod inwestycje drogowa, wartosc rynkowa okresla sie przyjmujac
    przeznaczenie nieruchomosci przewazajace wsród gruntów przyległych, chyba ze
    okreslenie wartosci jest mozliwe przy uwzglednieniu cen transakcyjnych
    nieruchomosci drogowych."

    Jeśli rzeczoznawca wybierze tę pierwszą metodę, to wszystko bedzie w
    porządku a cena do przyjęcia. Jeśli drugą (tę zaczynającą się od
    słowa "chyba") - będę musiała kwestionować poprawność sporządzenia operatu
    szacunkowego i dobór działek do celów porównawczych. No chyba, ze operat
    będzie sporządzony prawidłowo a działki porównywane beda NAPRAWDĘ podobne do
    mojej... Wtedy nic nie bedę mogła zrobić, ale z drugiej strony zapewne nie
    będę musiała, bo tak ustalona cena będzie w miarę przyzwoita (np na poziomie
    70-80% wartości działki-matki)