  • Data: 2002-09-06 13:11:19
    Temat: Re: Wymeldowanie lokatora
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawa wyglada następująco:
    > Jest sobie właściciel lokalu mieszkalnego, w którym jest zameldowana
    osoba.
    > Jednakże owa osoba mieszka tam jedynie "na papierku" (właściciel jest w
    > stanie to udowodnić). Pytanie brzmi: po jakim czasie właściciel może
    wnieść
    > o wymeldowanie danej osoby bez jej zgody i jak wygląda postępowanie w
    takiej
    > sytuacji.
    Nie jestem biegły w prawie cywilnym ale właśnie przerabiam wymeldowanie. O
    ile dobrze pamiętam w ustawie jest kilka wariantów. Jeżeli osoba wyjechała
    na okres dłuższy niż 2 mies to powinna się wymeldować sama a jeśli nie to
    można to zgłosić w innym wypadku jest 6 mies. Cała procedura jest strasznie
    długa. Najpierw podanie w którym trzeba opisać wszystko czyli od kiedy nie
    przebywa, czy zabrał(a) rzeczy, domniemany adres przebywania, kontakt z
    najbliższą rodziną. Następnie proszą o przedstawienie dwóch świadków, którzy
    potwierdzą fakt nieprzebywania. Następnie przychodzi komisja do lokalu i
    przeprowadza oględziny zakończone protokołem. (tutaj dobrnołem ). Przede mną
    jeszcze powołanie kuratora sądowego a to podobno trwa 0,5 roku. Koszmar!
    DD