eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Wylaczenie rekojmi na Allegro › Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Date: Mon, 16 Nov 2009 16:18:11 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <hdrqff$4v3$1@news.onet.pl>
    References: <s...@g...mierzwiak.com> <hdro9c$tvb$2@news.onet.pl>
    <hdrqf6$ai5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: dpa126.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1258384687 5091 83.24.134.126 (16 Nov 2009 15:18:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Nov 2009 15:18:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hdrqf6$ai5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:615857
    [ ukryj nagłówki ]

    mvoicem pisze:

    > Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
    > umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
    > tak planuję to zrobić).

    Ktoś Cię okrutnie oszukał. Licytacja chroni jedynie przed zwrotem w
    ciągu 10 dni, natomiast nie wyłącza odpowiedzialności za niezgodność z
    umową.

    Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
    niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.


    >Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
    > na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?

    Nie wpływa.



    > Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
    > roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
    > kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.

    To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
    odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.


    > Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
    > zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
    > pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
    > że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
    > zrobione nieco "po łebkach").


    To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1