-
1. Data: 2009-11-16 15:15:32
Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
Od: mvoicem <m...@g...com>
(16.11.2009 15:40), Liwiusz wrote:
> januszek pisze:
>> Kiedyś dyskutowaliśmy tutaj[1] o wyłączeniu rękojmi przedmiotów
>> używanych sprzedawanych na Allegro (co wynika z kc 558). Zauważyłem
>> jednak, że od jakiegoś czasu Allegro zabrania wylaczania
>> odpowiedzialnosci z tytuly rekojmii (art.7 pkt.7 regulaminu).
>> No i lekko zgłupiałem bo kc dopuszcza, Allegro zabrania w efekcie
>> czego sprzedajac stare i uszkodzone rzeczy de facto jestem zmuszany do
>> dwuletniego za nie gwarantowania...
>
>
> Po pierwsze - nie dwuletni, tylko roczny.
>
> Po drugie: nie do gwarantowania, tylko do odpowiadania za wady
> tkwiące tylko w momencie zakupu
>
> Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
> stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w
> relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
> ustawa.
>
> Można się spierać na ten temat długo, a odpowiedź i tak przyniósłby
> tylko dyskutowany już PROCES POKAZOWY :)
>
Trochę mnie ten temat interesuje, bo będę miał na allegro do sprzedania
trochę używanego sprzętu i niepokoiły mnie rękojmia i uprawnienia
konsumenckie.
Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
tak planuję to zrobić). Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?
Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.
Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
zrobione nieco "po łebkach").
p. m.
-
2. Data: 2009-11-16 15:18:11
Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
mvoicem pisze:
> Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
> umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
> tak planuję to zrobić).
Ktoś Cię okrutnie oszukał. Licytacja chroni jedynie przed zwrotem w
ciągu 10 dni, natomiast nie wyłącza odpowiedzialności za niezgodność z
umową.
Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.
>Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
> na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?
Nie wpływa.
> Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
> roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
> kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.
To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.
> Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
> zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
> pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
> że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
> zrobione nieco "po łebkach").
To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2009-11-16 15:34:33
Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
Od: mvoicem <m...@g...com>
(16.11.2009 16:18), Liwiusz wrote:
> mvoicem pisze:
>
>> Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
>> umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
>> tak planuję to zrobić).
>
> Ktoś Cię okrutnie oszukał.
Sam się oszukałem :). Pobieżnie czytałem to i pobieżną wiedzę uzyskałem ;)
> Licytacja chroni jedynie przed zwrotem w
> ciągu 10 dni, natomiast nie wyłącza odpowiedzialności za niezgodność z
> umową.
>
> Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
> niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.
No właśnie jako przedsiębiorca. Routerek kupiony "na firmę".
>
>
>>Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
>> na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?
>
> Nie wpływa.
>
>
>
>> Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
>> roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
>> kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.
>
> To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
> odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.
Hmm, tylko taki routerek ma 100 funkcjonalności które marketingowo
wsadzili w ten biedny mały sprzęcik, z których większości nie próbowałem
nawet używać (bo mi niepotrzebne).
Chciałbym napisać że "działa z neostradą w prędkościach X,Y i Z.
Sprawdzone i działające funkcjonalności to A,B,C i D, za funkcjonowanie
reszty opcji nie biorę odpowiedzialności".
Tylko mam dziwne wrażenie że coś takiego wcale mnie z tej
odpowiedzialności nie zwolni :).
>
>
>> Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
>> zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
>> pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
>> że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
>> zrobione nieco "po łebkach").
>
>
> To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.
No jak nie ma .. przedsiębiorca będzie się mógł powołać na rękojmię,
konsument na niezgodność towaru z umową.
p. m.