eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Wylaczenie rekojmi na Allegro › Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
  • Data: 2009-11-16 15:18:11
    Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    mvoicem pisze:

    > Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
    > umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
    > tak planuję to zrobić).

    Ktoś Cię okrutnie oszukał. Licytacja chroni jedynie przed zwrotem w
    ciągu 10 dni, natomiast nie wyłącza odpowiedzialności za niezgodność z
    umową.

    Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
    niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.


    >Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
    > na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?

    Nie wpływa.



    > Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
    > roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
    > kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.

    To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
    odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.


    > Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
    > zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
    > pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
    > że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
    > zrobione nieco "po łebkach").


    To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1