eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Wylaczenie rekojmi na Allegro › Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
  • Data: 2009-11-16 15:15:32
    Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    (16.11.2009 15:40), Liwiusz wrote:
    > januszek pisze:
    >> Kiedyś dyskutowaliśmy tutaj[1] o wyłączeniu rękojmi przedmiotów
    >> używanych sprzedawanych na Allegro (co wynika z kc 558). Zauważyłem
    >> jednak, że od jakiegoś czasu Allegro zabrania wylaczania
    >> odpowiedzialnosci z tytuly rekojmii (art.7 pkt.7 regulaminu).
    >> No i lekko zgłupiałem bo kc dopuszcza, Allegro zabrania w efekcie
    >> czego sprzedajac stare i uszkodzone rzeczy de facto jestem zmuszany do
    >> dwuletniego za nie gwarantowania...
    >
    >
    > Po pierwsze - nie dwuletni, tylko roczny.
    >
    > Po drugie: nie do gwarantowania, tylko do odpowiadania za wady
    > tkwiące tylko w momencie zakupu
    >
    > Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
    > stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w
    > relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
    > ustawa.
    >
    > Można się spierać na ten temat długo, a odpowiedź i tak przyniósłby
    > tylko dyskutowany już PROCES POKAZOWY :)
    >

    Trochę mnie ten temat interesuje, bo będę miał na allegro do sprzedania
    trochę używanego sprzętu i niepokoiły mnie rękojmia i uprawnienia
    konsumenckie.

    Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
    umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
    tak planuję to zrobić). Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
    na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?

    Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
    roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
    kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.

    Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
    zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
    pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
    że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
    zrobione nieco "po łebkach").

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1