  • Data: 2014-07-10 20:01:22
    Temat: Re: Wycięcie drzewa - koszty - pozwolenie
    Od: poreba <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 10 Jul 2014 07:40:59 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Jeśli wycięcie drzewa nie ma związku z prowadzoną
    > działalnością gospodarczą to za pozwolenie nie płacisz.
    Niedokładnie. Jeżeli osoba fizyczna uzyskuje zezwolenie na
    usuwanie drzewa/krzewu to nie nakłada się na nią opłat
    (liczonych właśnie m.in. wg obwodu na pierśnicy).

    Jednak niektóre UG/UM/ 'zezwolenie na usuwanie' traktują
    jako 'inne zezwolenie' o którym mowa w ustawie o opłacie
    skarbowej i liczą sobie za wydanie decyzji 87 peelenów (82
    za zezwolenie + 5 a podanie).

    AFAIR bezpodstawnie, biorąc pod uwagę treść art. 3 ///Nie
    podlega opłacie skarbowej: dokonanie czynności urzędowej,
    wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia (pozwolenia,
    koncesji), jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają
    innym opłatom o charakterze publicznoprawnym lub są od tych
    opłat zwolnione/// oraz to że w załączniku do ustawy w poz.
    III.44, 2) 'zezwolenia na usuwanie' znalazły się w
    zwolnieniach pod poz. 6)

    --
    pozdro
    poreba