  • Data: 2004-04-25 21:24:02
    Temat: Re: Wolności w UE...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w
    wiadomości news:c6fsea$29r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. Czy do podpisania umowy wymagajacej formy notarialnej
    > bede mogl wziac notariusza z dowolnego kraju UE ?

    Nie. To się wiąże z naszym wewnętrznym prawem. Musi być to notariusz
    polski. Ja przynajmniej nie widziałem nigdzie zmiany ustawy w tym zakresie
    z chwilą naszego wstąpienia.

    > 2. Czy do prowadzenia sprawy bede mogl wziac adwokata/radce prawnego
    > z dowolnego kraju UE ?

    Wziąć będziesz mógł. Doradzać będzie mógł. Ale tam, gdzie konieczny jest
    udział adwokata / radcy prawnego musi być już radca polski.

    > 3. Jak bedzie wygladala sprawa wzajemnego dochodzenia naleznosci
    > miedzy podmiotami z roznych krajow UE ?

    Wydaje mi się, ze niewiele się tutaj zmieni.

    > Czyli np czy banki z innych krajow UE nie beda sie juz tak
    > bardzo obawialy zakladac Polakom rachunkow, wydawac kart kredytowych
    itp.

    A tego, to chyba nikt nie wie.