    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wody opadowe
    Date: Wed, 15 Jun 2011 13:58:41 +0200

    W dniu 15.06.2011 13:26, Misiek pisze:

    > Moment, a jesli ten "mur" to bedzie ogrodzenie terenu po prostu? (rodzaj
    > betonowego plota) ?

    "Płotu" jeśli już.

    I ogrodzenia szczelne (mury zaporowe) podlegają pewnym regulacjom.

    > Cytujac ustawe z posta powyzej:
    >
    > Raczej nie możesz
    > Art. 29. ustawy prawo wodne
    >
    > 1. Właściciel gruntu, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej, nie może:
    > 1) zmieniać stanu wody na gruncie, a zwłaszcza kierunku odpływu znajdującej
    > się na jego gruncie wody opadowej, ani kierunku odpływu ze źródeł - ze
    > szkodą dla gruntów sąsiednich;
    >
    > Nie zmienia stanu wody na gruncie, kierunek odplywu tez jest zawsze

    Zmienia.

    > taki sam - z gory na dol, jedynie "omija" jego dzialke.

    Taaak... "Ja nie zmieniłem kierunku jazdy, ja tylko skręciłem".

    > 2) odprowadzać wód oraz ścieków na grunty sąsiednie.
    >
    > Nie odprowadza, woda opadowa sama splywa.

    Ręce opadają...

    Odprowadzać wodę można nie tylko przy pomocy mechanicznej pompy ale
    także zmieniając ukształtowanie terenu.

    Poza tym to, co chcesz postawić, to nie jest jakieś tam ogrodzenie (bo
    ogrodzenie naporu wody nie wytrzyma) tylko raczej budowla będąca
    konstrukcją oporową i jako taka podlega przynajmniej zgłoszeniu.