  • Data: 2009-02-01 00:10:44
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel pisze:

    > natomiast silniki cieplne (benzynowy czy dizlowski) maja sprawności na
    > poziomie 80% więc twoja gadka że elektrownia parowa jest wydajniejsza od
    > silnika to po prostu kpina:O(

    ROTFL

    Lepiej byś się nie odzywał, ignorancie. Silnik benzynowy o sprawności
    80%... Tym jak się uda wyciągnąć 30% to jest dobrze.

    > ale elektrownia domowa to jest produkcja masowa, tylko gabaryty mniejsze:O)

    Brednie.

    > a dlaczego mam sprawdzać cenę benzyny która głównie składa się z akcyzy?:O)
    > prędzej to bym sprawdził ceny oleju opałowego który to kosztuje jakieś
    > 2zł/litr (można znaleźć taniej)

    Wiem.

    > na allegro widziałem dizlowski generator który dla mocy 6,5kW pali 1,3
    > litra oleju więc arytmetyka prosta i wychodzi cena kilowatogodziny na
    > poziomie 1kWh=0.4zł czyli tyle ile kosztuje z elektrowni dla nie firm,

    Primo: to są wartości teoretyczne.
    Secundo: nawet te teoretyczne są podawane przy obciążeniu najczęściej w
    okolicy 75% mocy nominalnej.
    Tertio: w to zużycie paliwa to uwierzę, jak mi je przemnożysz przez dwa
    - uczciwsi sprzedawcy/producenci nawet dla 5kW podają wartości zbliżone
    do 2l/h.
    Quattro: sprawdź, czy nie mylisz kVA z kW mocy skutecznej.

    > dla firm jest droższa (moze ktoś zapoda ile droższa i będziemy w domu:O)
    > acha dla chobbystów można by jeszcze policzyc ile by kosztował litr

    Dla kogo?

    > takiego oleju z biopaliwa z własnego pola, czy spirytu pędzonego z
    > własnego kartofliska:O)

    Jak twoja roboczogodzina jest tak tania, że masz czas zasuwać cały dzień
    na polu, żeby parę litrów paliwa wycisnąć, to proszę bardzo.