  • Data: 2009-02-01 11:14:39
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:
    > Najlepsza turbina na świecie ma sprawność prawie 60% (rozprężanie pary ->
    > energia kinetyczna), zaś układ turbina-generator prądu może mieć sprawność
    > 95-98%.

    jak to wyliczyłeś?:O)
    przeczytaj moje wyliczenia dla Lawy wyżej gdzie wychodzi sprawność turbin na
    poziomie 40% a nie 95%, a silnika spalinowego na poziomie 80%, twoje dane z
    jakiego czasopisma pochodzą? polecam fizykę z praw termodynamiki:O)

    > BTW ciekawym sposobem byłoby ogrzewanie wody na kolektorze wydechowym i
    > przekształcenie jej w parę pod ciśnieniem, która napędzała by turbinę,
    > która wspomagałaby silnik spalinowy lub ładowała razem z generatorem prądu
    > ogniwa paliwowe.

    brak ci oczytania w fizyce (wiem ze to nudne a podręczniki pojebanego prawa
    są o niebo ciekawsze:O) bo wiedział byś że gdybyś ciepło z chłodnicy
    wykorzystał do tworzenia pary (373K) to wtedy spadła by sprawność silnika
    spalinowego, której to nie nadrobiła by turbina (ze względu na straty)