  • Data: 2009-02-01 14:38:50
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RedLite" napisał:
    > Sprawność ogólna uwzględniająca wszystkie straty cieplne i mechaniczne
    > wynosi w granicach 30%. Same straty mechaniczne to jakieś 10% mocy.

    ok, skoro twierdzisz że sprawnosć silnika spalinowego wynosi 30% to ok,
    wychodziło by na to że straty wynoszą aż (90%-30%)=60% niech ci będzie,
    tylko wtedy zgodnie z twoją teorią ogromnych strat (bo turbina parowa ma
    podobne straty) to sprawność turbiny wyniosła by 0% (wszystko by pożarły
    straty)
    tylko bardziej byłbym zadowolony gdybys podał jakieś żródła, albo sposoby
    jakimi tą sprawnosć pomierzyłęś/policzyłęś?:O)

    > Gadasz coś o termodynamice, ale twoja termodynamika nie uwzględnia np.
    > chłodzenia, nie uwzględnia w ogóle obiegu rzeczywistego.

    termodynamika nie jest moja:O) a na dodatek opiera sie na przepływie ciepła
    z grzejnicy do chłodnicy (czyli twój pełny obieg rzeczywisty:O)
    straty też uwzględniłem, dałem 10% na oko, ale nich będzie dla ciebie 30%,
    tyle z tego wyniknie że silnik spalinowy będzie miał sprawność rzeczywistą
    60%, a turbina 20%, jak byś nie liczył sprawność leży po stronie silnika