eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłamanie na konto bankowe internetowe. › Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 05 Sep 2013 16:55:08 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    References: <5225e0ae$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    <5226de65$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06msk$uo1$1@node2.news.atman.pl>
    <5226e2d5$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06pgu$o4v$1@node1.news.atman.pl>
    <5227db6c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <5227de6b$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <52286e16$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <522893a5$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <522894b1$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <522894b1$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 130905-0, 2013-09-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 60
    Message-ID: <52289b50$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1378392914 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1270 217.153.175.85:35714
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:727600
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-05 16:26, Paweł pisze:
    > W dniu 2013-09-05 16:22, p47 pisze:
    >> W dniu 2013-09-05 13:42, Paweł pisze:
    >>> W dniu 2013-09-05 03:29, p47 pisze:
    >>>> W dniu 2013-09-05 03:16, p47 pisze:
    >>>>> W dniu 2013-09-04 10:03, Liwiusz pisze:
    >>>>>> W dniu 2013-09-04 09:35, Adam Górski pisze:
    >>>>>>> W dniu 2013-09-04 09:18, Liwiusz pisze:
    >>>>>>>> W dniu 2013-09-04 09:16, Adam Górski pisze:
    >>>
    >>>> Uzupełniając konkretami:
    >>>> 1. napisać pismo do banku żądające wyrównania strat
    >>>> 2. zgłosić przestępstwo na policję, -koniecznie!
    >>>> 3. zgłosić sprawę np. w formie odpisów pkt 1 i 2) do KNF,- wprawdzie
    >>>> niby nic bezpośrednio do rzeczy nie mają, ale nie do konca, no i nie
    >>>> zaszkodzi,- to dźwignia na bank, ze KNF powiadomiona, ze nie
    >>>> zabezpiecza
    >>>> interesów klientów
    >>>> 4. w razie obstrukcji banku skarga do rzecznika praw klientów banku
    >>>> (czy
    >>>> jak to się nazywa oficjanie),
    >>>> 5. na końcu arbitraż lub sąd powszechny
    >>>
    >>> Sprawę zgłosiłem na policję dzień po włamaniu się do mnie na konto.Do
    >>> banku napisałem reklamację i odpisano mi na nią :
    >>>
    >>> "Jak wynika z otrzymanych przez Pana wyjaśnień sytuacja jest związana
    >>> prawdopodobnie z zainstalowaniem na Pana komputerze wirusa Trojan
    >>> Citadel lub Zitmo o którym bank 'nazwa banku' informował klientów już
    >>> wcześniej wystawiając stosowny komunikat na stronie itd.
    >>> W związku z zaistniałą sytuacją powinien Pan skierować sprawę na policje
    >>> o podejrzeniu popełnienia przestępstwa jako osoba poszkodowana. Dowód
    >>> przestępstwa czyli zainstalowane złośliwe oprogramowanie dzięki któremu
    >>> doszło do włamania na Pana rachunek znajduje się na komputerze na którym
    >>> dokonywał Pan logowania.
    >>> W przedmiotowej sprawie nie mamy informacji , że doszło do złamania
    >>> zabezpieczeń stosowanych do ochrony serwera banku 'nazwa banku'"
    >>>
    >>
    >> Tu nie chodzi o podejrzenie złamania zabezpieczeń serwera banku, ale o
    >> MZ nie dochowanie przez bank należytej staranności w działaniach, w
    >> zabezpieczaniu pieniędzy klienta, staranności spodziewanej i wymaganej
    >> od profesjonalnej instytucji zaufania społecznego!
    >
    > Dokładnie to rozumiem ponieważ przelewy w ilości 50 sztuk po 1k każdy w
    > odstępie co dwie , trzy minuty bank powinien uznać co najmniej
    > podejrzanymi i zadzwonić do klienta tudzież zablokować konto do
    > wyjaśnienia a przelewy wykonywane były między godzinami 15 a 17.

    Moje wcześniej napisane podpowiedzi odnośnie konkretnego działania mogę
    jeszcze uzupełnić sugestią starannego przeczytania (wiem, ze to nic
    przyjemnego:-) ustaw o bankowości i wychwycenie w nich wszystkich!
    ustępów o konieczności zapewnienia przez bank bezpieczeństwa funduszom
    powierzonych mu przez klientów, o nalezytej staranności w działaniu itp..
    Właśnie te punkty musisz podkreślić w swoim korespondencyjnym żądaniu
    wyrównania strat, bo tam (a i później w ewentualnym pozwie) będziesz
    musieć wskazać konkretny przepis(-y), które bank złamał swoją
    niefrasobliwością.
    Nie zaszkodzi tez zagrozić bankowi nagłośnieniem sprawy w mediach pt.
    "jak bank X realizuje hasło-"twoje pieniądze są u nas bezpieczne"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1