  • Data: 2015-12-09 14:52:15
    Temat: Re: Wirtualny prezes
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Dec 2015 14:32:13 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > W kwestii odpowiedzialności spółki przed wierzycielami nic się nie
    zmieni.

    Świetnie, tylko spółka nie ma majątku a prezes jest wirtualny.

    > Albo uznamy, że były prezes prowadził cudzą sprawę bez zlecenia,
    albo
    > uznamy, że do zawarcia umowy nie doszło i były prezes odpowiada
    > finansowo (zwrot tego, co spółka otrzymała + naprawienie szkody). W
    > prawie wekslowym jest jeszcze przywilej dla wierzyciela wynikający z
    > art. 8 prawa wekslowego.

    Mam wrażenie, że nie rozumiesz.na czym myk polega i odpowiadasz na
    jakieś oczywistości które w tym przypadku nie występują. Nie było
    żadnego starego prezesa, był prokurent. Pojawił się prezes na 1 dzień
    po to by wpisać go do krs. Na drugi dzień składa rezygnację ale
    pozostaje w krs. Mijają miesiące, w tym czasie powstaje dług. Spolka
    nie ma majątku a prezes twierdzi, że go przecież nie było w zarządzie
    gdy powstało zobowiązanie/dług, ma na to dokument (podpisaną
    rezygnację) z datą dugo przed powstaniem zobowiązania/długu.

    --
    Marek