    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WidziaĹ?amjadÄ?cego bez biletu
    Date: Wed, 09 Sep 2009 14:40:23 -0500

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    >
    > Jak mi dasz (do potrzymania) zegarek, a następnie uciekniesz, to też JA ten
    > zegarek zatrzymałem, czy raczej Ty go nie odebrałeś ode mnie?

    aaa, to on uciekł. siedząc dalej w autobusie. Ciekawe.

    > Jeśli sobie razem wysiadali (w ocenie tej sytuacji choć mieli taki zgodny
    > zamiar), a gość NAGLE uciekł (tu: odjechał dalej), to cóż..., z pewnością
    > kontroler niczego nie zatrzymał.

    możesz mi wyjaśnić jak można nagle uciec nie wychdząc z autobusu?

    > Co innego, gdyby klient np. wyraźnie nie zgadzał się na wysiadkę, domagał
    > się dalszej jazdy i załatwienia w tramwaju, a kontroler zabrał godząc się na
    > to, że go zabierze to co innego.

    no właśnie

    > Myślę, że w praktyce, jeśli dobrze zostanie to udokumentowane, a kontroler
    > szybko odeśle dokument, to raczej się wybroni dowodząc wersji pierwszej.

    żadne szybko czy wolno nie pomoże.
    Jeżeli kontroler wysiadł z dowodem, a delikwent wysiąść nie chciał, to
    jest to zatrzymanie dowodu i sprawa jest oczywista.
    O dowody może się też postarać delikwent.
    Druga sprawa, że pewnie sąd na pouczeniu tudzież małej szkodliwości
    społecznej sprawę skończy.