eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWiarygodność biegłych › Re: Wiarygodność biegłych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Sun, 9 Jul 2023 11:08:28 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u8dtac$5in$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    References: <u86t78$ido$1$Shrek@news.chmurka.net> <3xHpM.7886$YL1.57@fx04.ams1>
    <u883ee$rt0$1$Shrek@news.chmurka.net> <NT3qM.81761$RWb2.73116@fx13.ams1>
    <V_3qM.81762$RWb2.56978@fx13.ams1>
    <u8bdqn$gtm$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <jubqM.85792$RWb2.72188@fx13.ams1>
    <u8blm5$lbm$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u8bsan$ofr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u8c9i5$1d3$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u8df26$s40$1$Shrek@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: tb3-253.telbeskid.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 9 Jul 2023 09:06:20 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="5719"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.13.0
    Cancel-Lock: sha1:C6p936Zi/7UAHLMC4d9kIaBNUmQ=
    sha256:t3z/sOLFO9VZj674LgRNQ6KRG5ZBn11jxjOsSsRP+5Y=
    sha1:/XJavk4qexLU6hnsA2IMq4/mScs=
    sha256:8dt+gQOGhLWunWFZxrUa+WMnc8SWNEYUFGnSzsgrvxc=
    In-Reply-To: <u8df26$s40$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:838635
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.07.2023 o 07:05, Shrek pisze:

    >>> Dość nieprzyjemna analiza - jest w filmie który podrzuciłem.
    >> A mógłbyś jeszcze raz? Bo nie widzę tego linku.
    > https://www.youtube.com/watch?v=JDfCWDlL3Oo&t=945s

    Bardzo sensowny materiał.

    >> Zakładam, że w zewnętrznym lusterku.
    > No to jak miał widzieć w lusterku dzieciaka wysiadającego drzwiami (bo
    > wysiada się drzwiami) skoro ustliliśmy że tych drzwi nie widać.

    Ogólnie nie masz racji. Nie masz, albowiem on ma dziecko widzieć, a nie
    drzwi. Z materiału wynika, że sprawdzili, że mogło być tak, że dziecka w
    lusterku nie było widać i to ma znaczenie. W kontekście ukarania
    motorniczego ta konstatacja ma krytyczne znaczenie, nie zaś to, czy
    widział drzwi. Teraz trzeba by było znać całą opinię biegłego i
    skonfrontować z tym materiałem.
    >
    >>>> Chyba o to chodzi biegłemu. Inna sprawa, że wydaje mi się, że
    >>>> tramwaj bez domknięcia drzwi nie ruszy.
    >>> Problem w tym, że przy pechu ruszy...
    >> Przy pechu może Ci w drewnianym kościele cegła spaść na głowę.
    > No mniej więcej. W filmiku też jest jak włożyć rękę albo nogę w drzwi,
    > żeby rewers drzwi nie zadział.
    >
    Moim zdaniem należałoby te drzwi wyłączyć z eksploatacji aż do czasu
    zaradzenia. Nie podzielam stanowiska autora filmu, że jest to
    nieopłacalne ekonomicznie. Fotokomórka, to znikomy koszt. Można to wpiąć
    w mechanizm obecnie istniejący i przerwanie obiegu fotokomórki zadziała
    autorewersem i tyle. Mam coś takiego w bramie automatycznej. Kosztowało
    200 zł (przed podwyżkami). Natomiast nie wiem, czy w tym konkretnym
    wypadku by cokolwiek pomogło. Dziecko utknęło poza pudłem wagonu. I tak
    by obiegu fotokomórki nie przecięło. Po za tym mam nieodparte wrażenie,
    że gdzieś coś takiego testowano i się nie powiodło. Problemem byli
    pasażerowie. Stali na podestach, jak były pełne tramwaje i tramwaj nie
    mógł odjechać z przystanku.

    Mogę jedynie zaproponować zastosowanie mechanizmów stosowanych w
    windach. Tam nie ma przecież w ogóle obsługi mogącej zareagować na
    incydent, a i pasażer / świadek de facto zatrzymać windy nie może.
    Przede wszystkim drzwi nie mają miękkich uszczelek. Jest jeszcze ruchomy
    próg zatrzymujący windę, jak się tylko przemieści kilka milimetrów.

    Wydaje mi się, że tu problemem jest dokładność wykonania całego tego
    układu. W żadnej windzie drzwi się nie "wybaczają" i nie mają "miotełki"
    kompensującej niedoskonałości prowadzenia drzwi. Wydaje mi się, że
    doprowadzenie do takiego standardu tych tramwajów faktycznie nie jest
    możliwe. Kamery są takim sobie rozwiązaniem, bo to dodatkowy element do
    obserwacji przez motorniczego. Ja bym zablokował te ostatnie drzwi i
    umożliwił tylko awaryjne ich otwieranie w razie ewakuacji. Po ich
    otwarciu nawet pomimo zamknięcia tramwaj bez sprawdzenia nie powinien
    mieć możliwości ruszenia i tyle. Ktoś gdzieś tu pisał, że w jakimś
    mieście zastosowano takie rozwiązanie.
    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1