  • Data: 2023-07-09 14:23:40
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.07.2023 o 13:55, Shrek pisze:

    > Myślałem że rozmawiamy o zamykaniu drzwi. Bo że w czasie jazdy po
    > wydzielonym torowisku ma się patrzć do przodu a nie po "rzekomych"
    > monitorach nie ulega w zasadzie wątpliwości.

    To w tej sytuacji pozostaje nam rozstrzygnięcie, czy mógł i powinien
    zauważyć dziecko w chwili zamknięcia drzwi. Jak długo powinien
    obserwować lusterko przed odjazdem? Półtorej sekundy uznano za zbyt
    krótko. 5? 10 sekund? Czy 10 sekund zagwarantuje, że to się zmieni?

    A to o tyle istotne, że motorniczy powinni się do tego dostosować. I
    powiedzmy na każdym przystanku obserwować skład przez te 10 sekund.

    > Do czego kluczowe? Pomijając że raczej nie do ustalenia.

    Bo jeśli dziecko zginęło w chwili ruszenia, to rozważania o tym, że nie
    włączono alarmu, czy jak długo hamował tramwaj są bez sensu.

    --
    (~) Robert Tomasik