    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Thu, 06 Jul 2023 22:48:31 GMT

    On 2023-07-06, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Dziś skierowano akt oskarżenia przeciw motorniczemu co prowadził
    > tramwaj, gdzie zginął dzieciak - znana sprawa. A tam taki kwiatek:
    >
    > "- Należy podkreślić, że konstrukcja wagonu i ostatnich drzwi nie
    > utrudniała widoczności motorniczemu, tramwaj był sprawny technicznie, a
    > pokrzywdzony i osoba, pod której pieczą przebywał, nie przyczynili się
    > do zaistnienia wypadku - stwierdziła rzeczniczka. "
    >
    > Jak kurwa nie ograniczała jak od kilku dekad wiadomo, że motorniczy nie
    > widzi ostatnich drzwi drugiego wagonu 105N, bo ich po prostu w lusterku
    > nie widać i wynika to z praw fizyki?

> [...]

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a
    kt-oskarzenia-dla-motorniczego-7205384
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/8
    747702,prokuratura-motorniczy-wypadek-tramwaj-smierc
    .html

    Zupełnie inaczej położone są akcenty. To nie chodzi o to, że miał jakąś
    super widoczność na tylne drzwi, a że generalnie zajmował się wszystkim
    tylko nie prowadzeniem i bezpieczeństwem pasażerów.

    Co do samej widoczności to nie wiem, ile tam jest tego martwego pola?
    Skoro wlókł dzieciaka to dzieciak musiał być praktycznie cały poza
    tramwajem. Mogło wyjść z jakiś eksperymentów procesowych, że powinien
    był go widzieć.

    --
    Marcin