  • Data: 2009-06-15 19:30:27
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dominik & Co"
    <D...@i...com> napisał w wiadomości
    news:h15dn7$hqp$2@inews.gazeta.pl...
    > Ja uważam, że nie. Powinno wystarczyć oświadczenie woli osoby
    > zainteresowanej.

    A nie wystarczy? Pytam, bo się tym specjalnie nei interesowałem. Moim
    zdaniem spkojnie powinno wystarczyć.

    > Angażowanie do tego osób postronnych (tzw. świadków)
    > jest nadużyciem.

    A z jakiego konkretnie zapisu prawa kanonicznego ów obowiązek wynika? Nie
    chce mi się przeszukiwać. Bo nie wykluczone, że to jest jakiś wewnętrzny
    czyjś pomysł. W kościele też sie to zdarza i wbrew pozoprom da sie z takimi
    pomysłami walczyć i wygrywać na płąszczyźnie porozumienia i rozsądku bez
    wszczynania burd.

    > Tym bardziej, że w innych krajach jakoś nie są potrzebni, mimo iż
    > teoretycznie to "ten sam KRK".

    To tym bardziej coś podejrzewam, że to jakiś wewnętrzny przepis nie mający
    podstawy parwnej.