  • Data: 2009-06-16 05:18:56
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A nie wystarczy? Pytam, bo się tym specjalnie nei interesowałem. Moim
    > zdaniem spkojnie powinno wystarczyć.

    Powinno, w cywilizowanych krajach (np. Niemcy) wystarcza. W Klechistanie
    potrzebujesz dodatkowo dwóch osób postronnych (tzw. świadków).

    http://apostazja.pl/dokumenty/nowa_instrukcja_episko
    patu.pdf

    I jeszcze, żebyś przypadkiem nie załatwił sprawy za pierwszym podejściem,
    proboszcz "roztropnie" zostawi Ci czas do namysłu :-)

    > A z jakiego konkretnie zapisu prawa kanonicznego ów obowiązek wynika?
    > Nie chce mi się przeszukiwać. Bo nie wykluczone, że to jest jakiś

    Podałem linka.

    > wewnętrzny czyjś pomysł. W kościele też sie to zdarza i wbrew pozoprom

    Oczywiście, to jest nasz polski, wewnętrzny pomysł. Pokazać, kto tu
    rządzi.

    > To tym bardziej coś podejrzewam, że to jakiś wewnętrzny przepis nie
    > mający podstawy parwnej.

    Wystarczy, że w oczach księżula taką postawę stanowi i nic nie załatwisz.
    A polski sąd zasłoni się konkordatem i czym prędzej rzecz zamknie, żeby się
    nie narażać. Może w Strassburgu by to odkręcili, ale to naprawdę wytrwałego
    by trzeba..

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP