  • Data: 2006-11-08 21:38:40
    Temat: Re: Weksel - autentyczność
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    chefo wrote:
    > Czytam i czytam i wszędzie pisze, że weksel może kawałkiem katki na
    > którj pisze bleble, że dnia tego i tego zapłacę za ten weksel tyle i
    > tyle. Podpisuję się ja on i nie wiem kto jeszcze.

    I nikt jeszcze.

    > No wszystko pięknie
    > ładnie i bardzo prosto, za prosto jakoś jak dla mnie.

    A kawałek kartki "ja sprzedaję ci samochód, ty mi dajesz 30000 PLN" Cię
    nie dziwi? A "pożyczam od Ciebie 5000 zł, oddam za pół roku 6000"? Do
    zaciągania zobowiązań poza podpisem dużo więcej nie trzeba.

    > Powiedmy teraz sytuacja, że zgubiłem dokumenty czyli mają moje wszystkie
    > dane wraz z podpisami.

    Wzorami podpisów. Nie podejrzewam, żebyś nosił w portfelu czyste kartki
    z własnym podpisem.

    > Ktoś nagle przyłazi do mnie z wekslem którego ja
    > nigdy nie widziałem na oczy i co ?.

    Ktoś już tu kiedyś szczegółowo opisywał co robić, kiedy ktoś się posłuży
    Twoim podpisem, żeby jak najsprawniej zakończyć problemy. W skrócie: "to
    nie jest mój podpis" -- grafolog to potwierdzi.