  • Data: 2023-01-25 10:47:52
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jan 2023 23:13:13 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ojciec mi opowiadał, jak - jako dzieci - dostawali od żołnierzy
    > niemieckich stacjonujących niedaleko ich domu czekoladę.

    Wyrob czekoladopodobny. Z prawdziwą czekoladą byl problem.

    No ale cos slodkiego, nie truciznę :-(

    > Niemcy też
    > różni byli. W wypadku Niemców problemem było ich przyzwyczajenie do
    > wykonywania rozkazów.

    Niczym obecnie w polskiej Policji? :-P

    Jak to w tym kawale bylo - poddal sie powstanczy szpital.
    Przychodzi niemiecki zolnierz i ma dobic 20 rannych.
    Idzie, strzela. Na koniec prosi o liste, bo porzadek musi byc.
    na liscie 21 osob.
    Idą, licza ... faktycznie, 21 zastrzelonych.
    -Mein Gott, zabilem niewinnego człowieka...

    > Tu już Rosjanie się przy głupocie rządzących lepiej sprawdzali. Oni z
    > zasady zakładali, że polecenia się głupie i trzeba robić wg własnego
    > rozsądku.

    Niestety dzialalo tez w drugą stronę.

    > No i Niemcy7 wojnę przegrali, a Rosjanie wygrali. Sadzę, ze gdyby było
    > odwrotnie wiele zbrodni niemieckich mogło by zostać w ukryciu, a
    > Rosyjskich ujawnionych. Pamiętasz o naszych oficerach?

    Trzeba Rosjanom jeszcze przyznac, ze zabijali niechetnie.
    Tzn panstwowo. Lepiej wyslac do gułagu.
    To to i tych zbrodni jakos mniej.
    Bo jak umarl w gułagu, to "naturalnie".

    Zreszta dokladnie tak samo bylo w niemieckich obozach
    koncentracyjnych, pomijajac te, gdzie masowo Żydów i Cyganów gazowano.

    J.