  • Data: 2023-01-25 11:13:43
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jan 2023 23:14:07 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Ależ oczywiście, ze też. Problem w tym, że Polak z nimi na kwaterze
    > mieszkać ne będzie, bo ma dom, rodzinę itd.

    Nie wiem gdzie te kwatery, jakas nowoczesna forma "hotelu
    robotniczego", czy "obozu pracy"?

    Wielu Ukraincow mieszka u nas "normalnie" - wynajmują jakies
    mieszkanie, czasem w kilka osob, bo taniej, to dobierają sie
    w/g sympatii...

    Ja wspominam jakąs wycieczke studencka do Bulgarii w roku ~87,
    gdzie w akademiku/hotelu studenckim rozlozyla sie inna grupa,
    gadaja jakos dziwnie, ale tak od slowa do slowa:
    -a wy skad.
    -z Estonii.
    -z sowieckowo sojuza znaczy sie.
    -niet, z Estonii.

    I sie okazalo, ze prawie sami Estonczycy, jeden tylko ruski,
    ale "on juz wychowany, przy nim mozna wszytko mowic".

    Tak nawiasem mowiąc - nie wiem czy sowieci sami sobie nie sa winni,
    bo za cara byl jakis system zakazu zmiany miejsca zamieszkania,
    za ZSRR utrzymywany ... no i jakos slabo sie narody wymieszaly.
    Tyle co przez zeslania i inwestycje/nakazy pracy.

    J.