eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy? › Re: Uszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot
    pieniędzy?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 01:48:02 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <c...@C...Gorzenski.private>
    References: <41c4c470$1@news.vogel.pl> <cq2i9m$mlg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.55.6.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1103417546 26401 80.55.6.130 (19 Dec 2004 00:52:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Dec 2004 00:52:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.8 (Windows/20040913) Hamster/2.0.0.1
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cq2i9m$mlg$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:264233
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:02:04 +0100, Maciek C naskrobał(a):
    >>informował... Proszę o jakieś porady co zrobić w tym przypadku? Czy iść i
    >>domagać się naprawy , czy zwrotu pieniędzy za torbę i czy w ogóle się nie
    >>ośmieszę??
    > jeżeli wada nie istniała w chwili kupna to nic nie wskórasz.

    Pytanie tylko, co jest w tym przypadku wadą...

    Na przykład, jeżeli przyczyną pęknięcia była wada materiałowa czy
    projektowa, to pęknięcie jest tylko sposobem jej ujawnienia się. Czyli:
    * wada istniała w momencie zakupu
    * ponieważ upłynęło dłużej niż pół roku, to na kliencie spoczywa
    obowiązek udowodnienia istnienia wady w momencie zakupu (w moim
    przykładzie mamy ten warunek trywialnie spełniony)
    * klient zgłosił usterkę w ciągu miesiąca od dowiedzenia się o jej istnieniu

    Ergo: mamy spełnione wszelkie warunki do skutecznego reklamowania towaru
    z tytułu niezgodoności z umową. [1]

    Pozdrawiam

    [1] Ja wiem że w praktyce jest to rzecz mocno płynna i trudna do
    udowodnienia...

    Czarek Gorzeński

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1