  • Data: 2006-01-29 01:09:02
    Temat: Re: Urzędowa mapa - prawa autorskie?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ani nie została stworzona dla ciebie,

    Dla kogo więc ona została stworzona? Państwowy urząd wyrzuca w błoto pieniądze
    podatników produkując mapy "dla nikogo"?

    > ani nie kupiłaś praw do jej używania.

    Bo nie można kupić. Organ III RP to nie jest firma graficzna, która handluje
    projektami. Oni nie mogą zarabiać a finansowani są z budżetu.

    > To tak jakbys u kogoś zoabczyła papierową mapę na ścianie i pytała się
    > dlaczego nie możesz jej zabrać i powiesić u siebie.

    Błędne rozumowanie. To raczej tak jakby ona u kogoś zobaczyła papierową mapę na
    ścianie, postanowiła ją sfotografować i sprzedawać zdjęcia :)

    Wydaje mi się, że mylisz pewne pojęcia. Granice powiatów to nie jest kod
    Windowsa podobnie jak Urząd Geodety to nie Microsoft, który może sobie
    wypisywać w licencjach wszystko co mu się podoba. Gdyby rzeczywiście całkowicie
    nie można byłoby wykorzystywać tego &#8216;cudzego dzieła&#8217; to nie byłoby
    żadnych map
    ani atlasów. No bo skąd wzięto by te granice powiatów? Jeszcze gorzej byłoby z
    linią brzegową, bo na satelitę żadnej firmy poligraficznej nie stać. Do pakietu
    Corela też jest dołączona konturowa mapa powiatów i ciekawe jak ją narysowali.
    Bo przecież z amerykańskiego satelity nie widać granic polskich powiatów (BTW,
    te powiaty z Corela są już nieaktualne, było zbyt dużo zmian a ta od Geodety
    jest sprzed miesiąca).

    Podkreślam, że mi chodziło tylko o wykorzystanie mapy w druku a nie o te
    wynalazki internetowe, flashe itp. nowości. I nie o grafikę mapy, tylko o
    kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane
    miejscowości znajdują.

    Pozdrawiam

    Czapla