  • Data: 2006-01-29 16:03:13
    Temat: Re: Urzędowa mapa - prawa autorskie?
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podkreślam, że mi chodziło tylko o wykorzystanie mapy w druku a nie o te
    > wynalazki internetowe, flashe itp. nowości. I nie o grafikę mapy, tylko o
    > kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane
    > miejscowości znajdują.

    ROTFL... Otóż ochroną autorską objęte jest wykonanie, a nie
    dane konieczne do tego wykonania. Tak więc, korzystając z informacji
    zamieszczonych na tej mapie masz prawo wykonać swoją.

    Tak samo jest z rozkładem np. PKP, nie możesz publikować opracowania,
    czyli np. przedruku rozkładu wydanego przez PKP, ale możesz na podstawie
    danych tam zamieszczonych opracować i opublikować rozkład PKP.

    Podsumowując, ochroną prawną nie są objęte dane (przebieg granic
    powiatów, położenie miejscowości), tylko samo konkretne opracowanie, tak
    samo jak w przypadku rozkładu nie jest chroniona informacja, że dany pociąg
    odjeżdża z danej stacji o 9.05, tylko opracowanie tego.