  • Data: 2006-01-29 01:24:03
    Temat: Re: Urzędowa mapa - prawa autorskie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Czapla wrote:

    > Dla kogo więc ona została stworzona? Państwowy urząd wyrzuca w błoto pieniądze
    > podatników produkując mapy "dla nikogo"?

    Państwowy urząd zapłacił za wykonanie mapy, która będzie dostępna na ich
    stronie internetowej. Możesz skorzystać z tej mapy tam umieszczonej w
    celach w jakich została tam umieszczona.

    > Bo nie można kupić. Organ III RP to nie jest firma graficzna, która handluje
    > projektami. Oni nie mogą zarabiać a finansowani są z budżetu.

    To kup ją od firmy, która ją wykonała.
    Państwowy urząd jeżeli będzie chciał zrobić darowiznę w postaci mapy dla
    wszystkich, którzy ją potrzebują, to zapewne to ogłosi.
    Jeżeli "państwowy organ III RP" wykonał ją samodzielnie i nie ma prawa
    niczego sprzedawać, bo nie może zarabiać, to po prostu ta mapa jest nie
    do kupienia i musisz się z tym faktem pogodzić.

    > Błędne rozumowanie. To raczej tak jakby ona u kogoś zobaczyła papierową mapę na
    > ścianie, postanowiła ją sfotografować i sprzedawać zdjęcia :)

    I jak się firma, która tą mapą zrobiła o tym dowie, to zapłaci ciężką
    kasę za to.
    Równie dobrze możesz spróbować zrobić ksero ksiązki i je sprzedawać.

> [...]
    > nie można byłoby wykorzystywać tego &#8216;cudzego dzieła&#8217; to nie byłoby
    żadnych map
    > ani atlasów. No bo skąd wzięto by te granice powiatów? Jeszcze gorzej byłoby z
    > linią brzegową, bo na satelitę żadnej firmy poligraficznej nie stać. Do pakietu
    > Corela też jest dołączona konturowa mapa powiatów i ciekawe jak ją narysowali.
    > Bo przecież z amerykańskiego satelity nie widać granic polskich powiatów (BTW,
    > te powiaty z Corela są już nieaktualne, było zbyt dużo zmian a ta od Geodety

    Ktoś jednak za te zdjęcia satelitarne zapłacił, żeby zrobić mapy, a ktoś
    za te mapy zapłacił, żeby zrobić swoje mapy.

    > Podkreślam, że mi chodziło tylko o wykorzystanie mapy w druku

    no to ci napiszę jeszcze raz.
    Zapomnij.
    Nie masz żadnych praw do reprodukcji tej mapy w żadnej postaci.

    > I nie o grafikę mapy, tylko o
    > kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane
    > miejscowości znajdują.

    Cóż ci mogę poradzić.
    Narysuj mapę od ręki, zleć wykonanie mapy firmie, która ma do tego prawo
    lub uzyskaj zgodę na wykorzystanie mapy do własnych celów.