  • Data: 2006-09-21 20:25:31
    Temat: Re: Urzšd Patentowy a konkurencja na rynku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Sep 2006, Paweł wrote:

    > uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można
    > zastrzec w Urzędzie Patentowym? Jeœli tak, gospodarka nie rozwijałaby się.

    Pomijając zakres patentowania (że jednak nie wszystko mozna zastrzec :))
    jednym z elementów systemu patentowego jest okresowość zastrzeżenia.
    Mimo że okres jest długi, to przychodzi taki moment kiedy *wszyscy*
    mogą skorzystać z patentowanego rozwiązania :)

    Inna rzecz, że zasadą patentowania jest "innowacyjność", zaś w Australii
    komuś US opatentował... koło.

    > Czy pani z warzywniaka będzie mogła opatentować sprzedaż pomidorów połšczonš
    > z napiciem się kawy przy wydzielonym stoliku?

    Ja mam zastrzeżenia do patentowania np. "obwarzanków krakowskich".
    Nie dam głowy, ale z prasowego artykułu (autor też mógł nie rozumieć
    o co chodzi ;)) wynikało że zastrzeżona została nie tylko nazwa,
    ale *kształt* pieczywa. Jeśli tak - to horror.

    pzdr, Gotfryd