  • Data: 2011-12-27 09:23:53
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-27, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli ktoś chce podpisywać umowy śmieciowe to podpisuje...

    No proszę. Ewidentnie widać że dyskutujesz teraz z pozycji specjalisty,
    więc Twoje spojrzenie jest cokolwiek zakrzywione.

    > Zresztą są tak nazywane czasem dlatego, że państwu wpada mniej pieniędzy.
    > Sam pracowałem na takie umowy również nie raz i nie uważam ich za śmieciowe,
    > są po prostu w pewnych wypadkach mniej wygodne, gdy trzeba wszystko
    > wynegocjować i zapisywać w wielkiej "litanii" za co kto jest
    > odpowiedzialny i kto za co płaci. Ale to chyba znowu argument nie w tym
    > kierunku.

    To jest argument dokładnie w tym kierunku. Umowy inne niż umowa o pracę
    są dobre dla specjalistów (np. branży IT), bo dają im więcej korzyści
    niż stabilizacja z umowy o pracę (dobry specjalista jest rozchwytywany,
    więc nie potrzebuje takiej stabilizacji w jednej firmie).

    W mniej komfortowych przypadkach to "pracodawca" występuje z pozycji
    silniejszej strony negocjacyjnej i nie ma wtedy wielkiej "litanii"
    przywilejów wpisywanych w umowę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl