  • Data: 2008-10-01 21:30:11
    Temat: Re: Upierdliwa prokurator zaskarża wyrok uniewinniający
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    armar pisze:

    > dokuczać mężczyznom - a na pewno Sędziemu i mi).

    Czemu uważasz, że chce dokuczyć sędziemu ? Jak byś został skazany i
    zaskarżył byś wyrok, też znaczyłoby że chcesz dokuczyć sędziemu ?

    > Niemniej jednak mam pytania:
    >
    > 1. Jeśli Prokurator nie powoływał osoby na świadka,
    > ewentualnie powoływał, ale Sędzia odrzucił taki wniosek,
    > to czy fakt niepowołania takiej osoby może być podstawą
    > do zaskarżenia wyroku?
    > (ponoć na podstawie art. 167 kp i 352 kpk)

    Może. Często prokurator "śpi", a dopiero jak przegra to się mobilizuje i
    zgłasza wnioski dowodowe.

    > 2. Czy prokurator może przesłuchiwać małoletniego
    > syna oskarżonego bez poinformowania o przesłuchaniu
    > i bez obecności obrońcy oskarżonego?

    Przeczytaj art. 185a kpk

    > Jakie to ma skutki prawne, jeśli tuż po takim przesłuchaniu
    > okazuje się, że lekarz wydaje opinię odmowną
    > na temat ponownego przesłuchania małoletniego,
    > tym razem w obecności obrońcy?

    Nie rozumiem. Chciałeś by go przesłuchać ponownie i jakiś biegły
    powiedział że to nie wskazane dla małoletniego?
    Jeśli pierwsze przesłuchanie odbyło się z naruszeniem art. 185a to sąd
    musi zgodzić się na drugie przesłuchanie, bo inaczej taki dowód nie
    będzie dowodem.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.