    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 21 Jun 2012 10:04:20 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa ustna z upc

    On Wed, 20 Jun 2012, MIX-NET wrote:

    > Dzwonilem tam dzisiaj i caly czas mi koles probowal kit wcisnac, ze umowa
    > ustna telefoniczna jest zobowiazujaca i oni maja taki punkt w regulaminie.
    > Powiedzial, ze moja prosba zostanie przekazana do konsultanta ktory mi
    > przedluzal uslugi i "ON MI TO SZERZEJ WYJASNI". Zaczalem naciskac i straszyc
    > rzecznikiem konsumenta, ale gosc byl nie ugiety. W koncu kazalem mu jasno
    > powiedziec czy taka umowe w formie pisemnej lub elektronicznej dostane, czy
    > tez nie i Pan stwierdzil ze NIE.

    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-16-lipca-2
    004-r-prawo-telekomunikacyjne/
    +++
    Art. 56.
    1. Œwiadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy
    [...]
    6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy zawartej
    na piœmie, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocš œrodków
    porozumiewania się na odległoœć, w szczególnoœci telefonicznie.
    W takim przypadku dostawca usług obowišzany jest utrwalić oœwiadczenie
    abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy.
    <...koooompania...>
    Jednoczeœnie dostawca usług obowišzany jest do potwierdzenia abonentowi
    faktu złożenia oœwiadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu
    i terminu wprowadzenia zmian, w formie pisemnej, w terminie ustalonym
    z abonentem, ale nie póŸniej niż w cišgu jednego miesišca od dnia
    zlecenia zmiany.
    <...BACZNOŚC!...>
    Abonentowi przysługuje prawo odstšpienia od dokonanej zmiany
    warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego
    oœwiadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania
    pisemnego potwierdzenia.
    Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oœwiadczenia przed jego upływem.
    <spocznij>
    ---

    > Gdzie mam uderzyc dalej?

    IMO - wysłać "odstąpienie" wg ustawy.
    Wysłanie własnego oświadczenia przed otrzymaniem ichniego IMVHO wypełnia
    wymóg "wysłania przed upływem".

    > Tesciowi tez robilem przedluzenie i tez nie dostal umowy na maila, chociaz
    > wyraznie o to prosilem przy przedluzaniu. Czy tylko ja mam taki problem?

    Obawiam się, że dopóki telemarketingowi nie wyjdzie że niewysyłanie
    obowiązkowej kopii umowy/aneksu się NIE OPŁACA, to wiele się nie zmieni.
    IMO bazują na tym, że indywidualnemu klientowi nie chce się użerać.

    pzdr, Gotfryd