    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa ustna - konsekwencje
    Date: Wed, 30 Oct 2013 15:19:44 +0100

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Czy mozna próbowac wyciągnąc od naciągaczy zwrot kosztów w sytuacji
    >kiedy w
    >ogłoszeniu jest A, telefonicznie sprzedawca potwierdza wszystko z
    >ogłoszenia po czym po dojezdzie okazuje sie, ze klima jest ale nie
    >działa,
    >silnik ok, ale leci olej itp itd.
    >Innymi słowy na ile taka rozmowa o stanie samochodu + umówienie sie
    >na
    >zakup niesie za sobia jakąkolwiek odpowiedzialność po stronie
    >oferenta?

    Zadnej, bo w sumie nie mieliscie zadnej umowy.
    Nie bylo umowy ze ma ci cos zaplacic jesli towar nie bedzie odpowiadal
    ofercie.

    Musialbys powiedziec "to ja kupuje i przyjade odebrac i zaplacic", a
    potem domagac sie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z oferta, lub
    rozwiazac zawarta umowe za porozumieniem stron ... przy czym wczesniej
    bys jeszcze musial dopytac szczegolowo o stan, bo inaczej - klima jest
    ? jest. Dziala ? Nie bylo mowy ze dziala, zreszta dziala, ale slabo,
    auto w koncu swoje lata ma.

    Bo zakladam ze zaden taki sprzedawca nie pojdzie na umowy wstepne
    gwarantujace ci zwrot kosztow.
    Pan przyjedzie, obejrzy, zdecyduje.

    J.