  • Data: 2009-09-04 21:52:24
    Temat: Re: Umowa przedwstępna z deweloperem
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h7rtps$40c$1@inews.gazeta.pl...
    Boombastic pisze:

    > Umowa pewnie zostanie przedłużona na kolejne 99 lat. Druga opcja to powrót
    > gruntu do właściciela za odszkodowaniem za pozostały budynek.

    Właścicielem jest Skarb Państwa. Deweloper - wieczyste użytkowanie.

    > Po wpisanej przez ciebie dacie myślę, że był to pewnie teren pierwotnie
    > należacy do jakiejś państwowej firmy która sie uwłaszczyła na tym gruncie,
    > a developer go odkupił.

    Część tego terenu należała do POLMOZBYTU - firmy swego czasu państwowej.
    W Księdze Wieczystej dla tej działki istnieją tylko - właściciel - Skarb
    Państwa i wieczyste j.w.

    > Na "nieduże" koszty bym nie liczył. Po prostu trzeba sporo dopłacić. Jest
    > na to specjalny wzór uwzględniający m.in. liczbe pozostałych lat.
    > Generalnie bez zastosowania bonifikat przez właściciela gruntu (gmina,
    > skarb państwa) operacja jest mało opłacalna. A właściciele stosują
    > bonifikaty w zalezności od własnego widzimisię. Jak to w polskim prawie -
    > dziś jest tak, jutro jest inaczej.

    Czyli wykup procentowy do udziału mieszkania w stosunku do całości
    działki w wysokości około 3.000 zł to jakaś abstrakcja? O takich kwotach
    mówił przedstawiciel dewelopera.

    --
    Reseller

    Ogolnie to wiekszosc dzierzawi wieczyscie od skarbu panstwa ,,wiec w czym
    szukasz problemu???\
    Kolejna sprawa ,skoro tak konieczniecznie chcesz kupic to najpierw musisz
    ustalic czy Gmina itp czyli Skarb Panstwa zechce Ci sprzedac kawalek
    dzialki pod blokiem.

    Jak juz zamieszkasz wroc do tej sprawy w ramach wspolnoty mieszkaniowej .
    Teraz jak sie da ,,,za 3tys to bierz bez zastanawiania

    --
    Pozdrowienia
    matusm