    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o prace - interpretacja zapisu
    Date: Fri, 3 Apr 2009 18:26:59 +0200

    W wiadomości news:gr541m$cde$1@mx1.internetia.pl Pietia
    <n...@n...pl> pisze:

    > jest umowa o prace na czas nieokreslony. W umowie znajduje sie zapis
    > "Strony zgodnie postanawiają ,że niniejsza umowa nie może być rozwiązana
    > przez Pracodawcę za wypowiedzeniem przez okres od dnia podpisania umowy do
    > dnia X"
    > Teraz pytanie czy pracodawca moze wreczyc wypowiedzenie przed terminem X?
    Tak.

    > wreczenie wypowiedzenia jest rownoznaczne z rozwiazaniem umowy?
    Nie.

    > Pytam bo przyszedl mi do glowy taki scenariusz: Mam miesieczny okres
    > wypowiedzenia, miesiac przed terminem X dostaje wypowiedzenie i koncze
    > prace dokladnie w dniu X. Taki scenariusz jest zgodny z umową ?
    Co rozumiesz przez określenie "miesiąc przed"?
    Bieg miesięcznego wypowiedzenia rozpocznie się od początku miesiąca
    następującego po tym, w którym nastąpiło wypowiedzenie i skończy z jego
    ostatnim dniem (art. 30 §2^1 KP).
    Postanowienia zawarte w umowie nie mogą być dla pracownika mniej korzystne
    niż przepisy prawa pracy (art. 18 §1 KP). Jeśli są, to nieobowiązują (art.
    18 §2 KP). Lepsze być mogą.
    Linia orzecznicza przyjmuje, że korzystna dla pracownika jest większa
    stabilność zatrudnienia. niż mniejsza.

    --
    Jotte