  • Data: 2006-12-23 21:38:44
    Temat: Re: Umorzenie dochodzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Marcin K" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:emk4e0$i0l$1@inews.gazeta.pl...

    > To prokuratura ma ustalić, czy doszło do złamania prawa, a nie ja mam przed
    > złożeniem zawiadomienia rozmyślać, że może ktoś tam "palił", ale się przy
    > tym "nie zaciągał".

    No to właśnie udowodniła, że nie doszło. Moje pytanie miało charakter retoryczny
    i miało na celu zmuszenie Cię do odrobiny zastanowienia się, czy aby na pewno
    masz rację.

    > I jeśli ktoś twierdzi, że było inaczej, pakuje się prosto na Art. 271 kk.
    > Albo, albo.

    Tylko, ze w procesie karnym nie możesz kogoś skazać za zabójstwo albo porwanie
    (bo przykładowo zniknął człowiek). Trzeba dowieść, co też się stało.

    W opisanym przez Ciebie przypadku należało by dowieść, kiedy faktycznie powstał
    ten dokument. A to może być tak trudne, że niemożliwe. Zwłaszcza, gdy w grę
    wchodzi kilka dni, czy nawet tygodni.