  • Data: 2021-10-06 19:18:49
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.10.2021 o 15:42, Olin pisze:
    > Nie jestem historykiem i nie chcę przesądzać, co kto wiedział i na jaką
    > skalę, ale kiedy Armia Czerwona weszła do Prus a potem na inne niemieckie
    > (przed wojną) ziemie, Niemcy wiali sami; nie trzeba było ich przepędzać.
    > Każdy miał kogoś z rodziny w wojsku i raczej zdawali sobie sprawę, jak
    > zachowywali się żołnierze we wschodniej Europie, więc spodziewali się w
    > rewanżu tego samego.

    Przy czym co masz na myśli "jak zachowywali się". Bo Wermacht raczej
    zachowywał się podobnie, jak wszystkie armie. Bardziej banko się
    żołnierzy Radzieckich, którzy się zachowywali niekoniecznie zgodnie ze
    standardami. Nie przychodzą mi do głowy żadne masowe gwałty Wermachtu,
    czego o Armii Czerwonej powiedzieć nie można.

    --
    Robert Tomasik