  • Data: 2021-10-06 20:46:41
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Oct 2021 19:59:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie chce mi się po źródłach szukać, ale z tego co pamiętam, to już w
    > latach 20-tych na oficjalnych zebraniach jawnie mówił, ze nie wydało się
    > z Polską wygrać i jedyny sposób, to uwikłać ją w konflikt z innym
    > państwem (Niemcami) i wówczas zaatakować.

    Bardzo mozliwe, ale ... wtedy Hitlera nie bylo.

    > Wydaje mi się, że cały czas. W 1939 roku Hitler ani Stalin samodzielnie
    > zaatakować się nie odważyli.

    Hitler sie chyba jednak bal radzieckiej pomocy.
    A ZSRR ... no przeciez cytowales, ze trzeba poczekac na wojne z
    Niemcami.

    > Nawet w 1945 roku Stalin nie wpadł na
    > pomysł włączenia Polski do ZSRR zdając sobie sprawę z tego, że Polacy
    > tego nie zaakceptuję.

    NKWD calkiem dobrze szlo.
    Moze potrzebowal tej kadlubkowej Polski do propagandy?

    > Pakt międzynarodowy, to też nie jest coś, co się w jedno popołudnie przy
    > kawie układa.

    Niby tak, ale niby to byla szybka akcja.

    > Niemcy do wojny z Polską się kilka lat przygotowywali.
    > Wyłapali nas w "dołku". Rok później mogło się to już różnie skończyć, bo
    > Niemcy by mieli nadal ten sam sprzęt, a myśmy zaczynali się przezbrajać.

    Rosjanie tez sie latami przygotowywali, ale jednak atak to inne
    przygotowania.

    > Zacznijmy od tego, na ile USA byłoby zainteresowane walką z Niemcami,
    > gdyby padła Wielka Brytania. Oni mieli swój problem na Pacyfiku.

    Demokatyczny kraj, wiec wcale nie byli zainteresowani.
    Nawet, gdy GB nie padla. Niemcy powinni Japonczykow bardziej pilnowac.

    Ale i tak mnie troche dziwi, ze po zdobyciu prawie calego przemyslu
    Europy, Niemcy nie dali rady gospodarczo.

    Widac nie doceniamy angielskich kolonii ... a moze ogromu strat w
    Rosji?

    > Skłaniam się do poglądu, że Hitler poszedł na Stalina wyprzedzając atak
    > Stalina. Nie bardzo w ogóle miał pomysł na to, co tam zdobyć. Przecież

    Ropa, pola, miejsce na narodu.

    > na dojście do Pacyfiku chyba nie liczyli. Rosjanie zastosowali stosowaną
    > od stuleci taktykę cofania się aż do czasu, jak napastnik straci impet.

    No i wlasnie. Chcial dojsc do Pacyfiku, czy liczyl ze zajmie Moskwe i
    ZSRR skapituluje ?

    J.