  • Data: 2010-06-15 21:35:31
    Temat: Re: Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-06-2010 22:07, Grzegorz W pisze:
    > Mam pytanie czy wydanie oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych
    > oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu można zastosować do podpisu
    > złożonego na fakturze. Kontrahent miga się od płatności za usługę i wysyła
    > pisma z takimi sztuczkami.

    1) po co jego podpis na fakturze?
    2) podpis na fakturze z reguły nie jest przesłanką konieczności jej
    zapłacenia
    3) co ten podpis miałby zdziałać? Ma to być akceptacja faktury?

    > Drugie pytanie:
    >
    > Czy jeżeli w takim piśmie, w części
    > jest błąd w nazwie firmy (nazwa jest ucięta/niepełna) to czy pismo takie ma
    > jakiś skutek prawny?

    Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Na upartego nie ma, ale to
    zależy od skali rozbieżności między właściwą a wskazaną nazwą.

    --
    .B:artek.