    Date: Fri, 30 Aug 2013 14:27:16 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK

    W dniu 30.08.2013 13:53, Jarek Pudelko pisze:

    > Sugerujesz, ze godza sie nieswiadomie?

    Sugeruję, że się nie godzą, tylko nie mają jak wyrazić tego braku zgody.

    > Chiny srednio mnie interesuja w tym kontekscie ale to jest zamkniete
    > kolo (chyba kazde jest zamkniete) :))
    > Jesli pracowadca duza zaplaci mi za prace to drozej sprzeda jej owoce
    > czyli moj sasiad kupi cos drozej niz by kupil gdybym produkowal taniej
    > itd...

    Nie do końca. Jak pracodawca sprzedaje krzesło za 100zł, a ty mu zrobisz
    nogi za 50, to zarobi 50. Ale jak mu zrobisz nogi za 2zł, to zarobi 98zł.

    > To jest jak z telewizorem. Jest warty tyle ile ludzi za niego zaplaca.
    > Co z tego, ze Ty swoj telewizor wycenisz na 10tys skoro sprzedasz go
    > (jesli chcesz) za 2tys? Ile w takim razie byl warty?

    Ale jak go sprzedam za 1zł to nie znaczy że jest wart 1zł, tak
    sprzedałem i tak kupiłeś.

    > Jesli ktos godzi sie pracowac za 500zl to jest jego decyzja. Jesli nikt
    > sie nie zgodzi to praca bedzie musiala zostac wyceniona na wiecej.

    Na moje oko tak prosto to nie zadziała.

    Jeżeli masz 10 restauratorów i 10 kucharek, to zechcą pracować za 5
    tysięcy albo za 2 tysiące albo za 500zł albo za 50zł.... Chyba że
    zejdziesz poniżej wartości, za którą powiedzą ,,wolę zdechnąć leżąc do
    góry cyckami niż zdechnąć gotując dla ciebie''. Więc ile jest warta
    praca tej kucharki? 50zł, bo za tyle jeszcze się zgodziła mając do
    wyboru 0zł albo 50zł?

    Jeżeli masz 10 restauratorów i 10 kucharek, to tym bardziej wynajdziesz
    10 takich, co będą jakoś biedować (może mamusia żywi albo co) i za te
    50zł pójdą. Ale czy to znaczy, że jej praca warta 50zł?

    > Lapanie dzieci jest jak sadze nielegalne, zmuszanie ich do pracy tez -

    No ale legalność ustalamy my, wspólnota, czyli Państwo. Tak samo jak
    wspomnianą przez ciebie legalność płacenia 50zł za całodobowe gotowanie

    > to chyba nie jest wplyw na gospodarke ale polityka spoleczna. Tak jak
    > obowiazek ksztalcenia etc.

    Czyli Państwo ingeruje i dobrze...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek