    From: "Savallas" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tytuł prawny do lokalu
    Date: Thu, 20 Feb 2003 17:05:53 +0100

    > Mieszkam w mieszkaniu które jest własnością moich rodziców. Czy ja
    jako
    > ich syn (jestem tam sam zameldowany) mam tytuł prawny do lokalu. Czy też
    > żeby posiadać tytuł prawny do lokalu muszę podpisać z nimi umowę najmu.
    > Jeżeli tak to jak sformułować umowę żeby rodzice ponosili z tego tytułu
    jak
    > najmniej konsekwencji (podatki, zarejestrowanie umowy w urzędzie
    skarbowym).
    > Czy można w umowie wpisać, że mieszkanie jest wynajmowane za cenę czynszu
> [...]

    Jak rozumiem jest to mieszkanie lokatorskie - nie wlasnosciowe?
    Musisz zdac sobie sprawe z zapisu prawa lokalowego ktory interpretuje
    meldunek jako chec zamieszkiwania w danym lokalu.
    Meldunek nie jest podstawa prawna do uzyskania prawa do zajmowania lokalu.
    W mysl nowelizacji ustawy z lipca 2000 roku wstepnymi do lokalu moga byc
    dzieci i wspolmalzonkowie. Dalsze pokrewienstwo nie jest w tej chwili brane
    pod uwage ( z wyjatkiem oczywiscie zapisu w testamentach, aktow notarialnych
    itd. tyczacych sie lokali wlasnosciowych).
    Aby wstapic w stosunek najmu lokalu komunalnego lub mieszkania lokatorskiego
    musisz wystapic z wnioskiem go organu ktory sprawuje prawna piecze nad danym
    lokalem.
    Teraz od siebie uwazaj - to sa zlodzieje. Mam w podobnych sprawach bardzo
    przykre doswiadczenia.
    Powodzenia
    PZDR dla calej grupy